Tannlegebehandling av høy kvalitet til lavere pris

EuroMed tilbyr tannlegebehandling i Polen som er prisgunstig, trygg og av høy kvalitet. Daglig leder, Thomas Nosowski, forteller deres tannklinikker i Gdansk nå behandler over 2500 nordmenn i året.

Foto: EuroMed
Tekst Rita Tvede Bartolomei

– Norske pasienter velger våre tjenester av flere årsaker. Pris og kvalitet er nok mest avgjørende: Pasienter fra Norge kan spare fra 50 prosent til 70 prosent på våre tannbehandlinger sammenlignet med prisene ved tannklinikker av samme kvalitet i Norge. I tillegg oppdager våre pasienter at vi har tannhelsepersonell og utstyr i toppklasse. Vårt firma er ikke kun opptatt av å tilby billigere tannlegebehandling enn i Norge, men også trygg og effektiv tannlegebehandling. Vi er opptatt av å se den helhetlige helsestatusen til pasienten i sammenheng med tannhelsen, slik at vi kan gi den beste behandlingen til hver enkelt pasient, sier daglig leder for EuroMed, Thomas Nosowski.
EuroMeds klinikker i Polen har tannleger godkjent for refusjonsordning via HELFO. Mange av deres norske pasienter får derfor dekket hele eller deler av sin tannlegebehandling av det offentlige.

Erfaring er viktig for god tannbehandling

EuroMed startet opp i 2012, og baserte seg i de første årene på å sende sine norske pasienter til uavhengige tannklinikker i Gdansk i Polen. I oktober 2016 åpnet EuroMed to egne tannklinikker; Dental Sense.
– Erfaring er viktig for å gi den beste tannbehandlingen, og våre tannleger er spesialister på sine fagfelt innen odontologi. Skal man få utført en krevende og komplisert behandling, er det enda viktigere å gå til en klinikk med variert erfaring. Vi tar imot 3500 pasienter i året, hvorav 2500 av disse kommer fra Norge, sier Thomas Nosowski.
Med kun 750 kilometer i luftlinje mellom Oslo og Gdansk, og flyvninger til den polske havnebyen fra 11 flyplasser i Norge, er det enkelt å komme seg til EuroMeds klinikker.
– Vi tilbyr alltid helt gratis å ordne hele reisen for pasientene våre fra start til slutt, og vi har egne sjåfører som sørger for transporten fra flyplassen til hotellet og videre til klinikkene. EuroMed har norske tolker for pasienter som ikke snakker engelsk, og ellers så snakker alle våre ansatte engelsk, sier Nosowski.

Fornøyde pasienter: EuroMed har fått et godt rykte

Thomas Nosowski sier polske tannleger har minst like gode kvalifikasjoner og like lang utdannelse som norske tannleger. Han minner om at mange nordmenn tar flere typer medisinske universitetsutdannelser i Polen.
– EuroMed har satset på tannbehandling i toppsjiktet, og er dermed attraktiv arbeidsgiver for de aller beste tannlegene. Det er en styrke for oss. Våre mange fornøyde pasienter gir oss stadig ros og anbefalinger via sosiale medier. For øyeblikket har vår Facebook-side en rekke pasienthistorier fra nordmenn som er veldig fornøyde med behandlingen de har fått. Vi er svært takknemlige for det, sier Nosowski.

Pasienter kommer for flere typer behandlinger

EuroMed har pasienter i alderen 19 til 96 år, og tilbyr alt fra tannkroner og tannbroer, fyllinger og titan-implantater, tannbleking og skallfasetter, lukking av mellomrom og usynlig tannregulering for voksne pasienter. EuroMed har også et eget tannbehandlings-opplegg for pasienter med tannlegeskrekk.
– Nordmenn kommer til oss for sammensatte tannplager. Blant annet ønsker flere av våre pasienter å få satt inn erstatning for tapte tenner: Tannimplantater. Ikke alle nordmenn har økonomi til å betale for en slik behandling i Norge. Da er vi et trygt og mye billigere alternativ. EuroMed benytter internasjonalt sertifiserte materialer og løsninger som også brukes i Norge; slik som, Astra-implantater, sier Nosowski.